Nebulosor

Något av de vackraste "saker" som finns i detta universum är i min åsikt nebulosor. De är så otroligt färgsprakade och har de mest fantastiska möster och formerna. Jag blir väldigt fascinerad av dessa himlakroppar, det skulle vara som en dröm att kunna måla något liknande. Jag snubblade faktiskt över ett par mycket fina och välgjorda oljemålningar på DeviantART igår,som är inspirerade av nebulosor. De fullkomligt tog andan från mig helt enkelt...Konstnären till målningarna och hennes galleri hittar ni här . Jag kan fortfarande inte mer än gapa och drunkna i dess skönhet.. Om man kan bli förälskad i målningar så är jag det helt klart i dessa.







För de som vill kika ytterliggare på hur nebulosor kan se ut så kommer här ett par exempel. =)

Min favorit. Örn nebulosan


Lagun nebulosan


Krabb nebulosan


Hästhuvud nebulosan



Det finns förstås en del andra nebulosor,men de här exempeln är de jag känner till. ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0